zaterdag 25 juni 2016

tijdsbesteding


Gisteren, tijdens een wandeling in het bos, wist ik dat ik vandaag, op een van die markante kruisingen in het leven, niet recht over zou steken ( Op dezelfde manier doorgaan met hetzelfde).

Hoewel het mijn plan is om onverminderd met veel plezier door te rijden, neem ik vandaag de afslag van deze weg. Dit is (voorlopig ?) het laatste blog stukje op dit blog.

Het is niet dat de inspiratie is opgedroogd.
He, mijn bronnen van inspiratie staan al jarenlang nooit droog.

Maar er zijn een paar ideeën in de afgelopen week opgeborreld waar ik meer mee wil doen, mijn aandacht eens een tijdje op wil focussen en op andere manieren dan via een blog over wil communiceren.

Het was zomerzonnewende deze week.
Eens in de zeventig jaar valt die dag samen met volle maan. Dat was nu.
Tja, wat is er nou een beter kosmisch signaal voor volledige helderheid op alle terreinen dan dat?

Als metheoloog met een passie voor het onder de aandacht brengen van de mogelijkheden die er zijn om, individueel en gezamenlijk een positieve( energetisch zuivere)  impuls te geven om het tij te keren van de sociaal-emotionele klimaatveranderingen, heb ik deze week twee 'verhaallijnen' daarover ontdekt die ik buitengewoon helder, duidelijk, eenvoudig en samenhangend  vindt. Ook volle maan en de zon op het hoogste punt in mijn belevingswereld, leek het wel!

Een idee kwam  naar voren via dit blog: de sociaal-emotionele schadelijke effecten van de verslaving aan negativiteit: paffen. Dat tabak roken slecht is voor je individuele gezondheid en voor de mensen die je via de lucht aan de uitlaatgassen ervan blootstelt, is onderhand wel algemeen bekend. Dat hetzelfde geldt voor de giftige en sterk prikkelende onderdelen in onze verbale en non-verbale communicatie, onze intra-menselijke (wat en hoe we in onszelf denken) en intermenselijke communicatie (wat we zeggen/doen en hoe) via onze energie-wereld, is dan niet zo'n enorme gedachtesprong om te maken.
En, nog een voordeel..... het is heel concreet, er is al heel veel ondersteunend bewijs in de wetenschap voor dat idee.
Het andere idee 'was' er ineens, vorige week zaterdag toen ik opstond. Een idee voor een groot project dat iets met de aard en opzet van verkiezingen te maken heeft.

Met de beschikking over 24 uur in een dag, waarvan ik er niet meer dan 4 aan de computer wil besteden (en dan alleen bij hoge uitzondering) en ook vooral een heleboel lekker buiten wil zijn, omdat het nu zomer geworden is, is het  tijd voor een herschikking in de bezigheden, een kleine shuffle in mijn tijdsbesteding.

Op mijn website www.1ucompany.com zal op enig moment in de nabije toekomst wel informatie verschijnen over de verhaallijnen waar ik vanaf nu mijn tijd en aandacht op ga richten.

Met veel plezier heb ik dit eerste half jaar van 2016 aan dit blog gewerkt.
Benieuwd welke vorm ' Joy' in de tweede helft van dit jaar gaat aannemen.

Geniet van je dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten