zaterdag 13 februari 2016

' shopping'

















Waar haal ik ' het' toch allemaal vandaan?

(Deze blog post heeft een sterk verband met alle eerdere die gelabeld zijn met 'veld van de mogelijkheden'.)

Als het veld van de mogelijkheden allerlei plaatsen bevat waar ik mijn ' boodschappen' vandaan kan halen (ofwel, de invulling voor mijn activiteiten van de dag), dan zou dat er ongeveer zo uitzien:

Ik 'shop' bij voorkeur dicht bij waar ik Z11 woon, dus in het roze gebied.

Er zijn twee gebieden met  'winkels' die best goede producten bevatten naar mijn zin, waar ik dan ook best regelmatig kom.

Het liefst kom ik echter op de markt, waar echt alles lokaal (het 'hier') op maat en duurzaam geproduceerd is van een hoge, dagverse kwaliteit (het 'nu') .

Aan het marktplein liggen ook andere 'winkels'.
En ik ontmoet er ook andere invloeden.
Daarvan bekijk ik wel eens het keuze-aanbod.
Grappig genoeg, als ik daar iets zie dat me, met een paar aanpassingen bij nader inzien ook wel wat lijkt, dan kom ik die beter optie ineens tegen in een van de winkels bij mij in de buurt, of zelfs op de markt!

Ik heb er dus maar een gewoonte van gemaakt om altijd even een nachtje te slapen over opties die me niet helemaal goed passen en kijk de volgende morgen even op de markt bij mij op de hoek in mijn ' roze' (ha, ha) belevingswereld of iets soortgelijks, maar dan echt helemaal goed passend is gearriveerd.

Als dat niet zo is (wat zelden het geval is) , weet ik ook dat de bijna-ok-optie die ik ergens anders zag, mij en mijn omgeving, hier en nu, niet duurzaam van pas komt en ook waarom niet en breng ik beter passende alternatieven in mijn dagelijkse dag in, vers van de markt.

Inspiratie.... waar haal jij 'het' Z11 vandaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten