zondag 24 april 2016

tijd voor verlangzaamheid


Een woord dat bij mijn weten (nog) niet officieel in gebruik is, maar op mij wel heel veelzeggend overkomt.

verlangzaamheid

Is ' tijd voor verlangzaamheid' dan een hele mooie nieuwe Nederlands uitdrukking voor 'me-time' zoals ik het bedoel?

Waar verdraagzaamheid, gehoorzaamheid en verlangen samensmelten in een oorspronkelijk idee, luisterend naar het eigen Z11 in een korte periode van bewust-niet-verbonden-zijn-met-anderen? 

Regelmatig even de tijd nemen of af te stemmen op je verlangen,  de 'vaart der volkeren' wat te temperen en eens om je heen en in je Z11 te kijken wat de situatie nu verlangt in relatie tot jouw eigen wezenlijke verlangens? Het 'doen' even te onderbreken om vol het 'zijn' waar te nemen, te ervaren.....

Na te gaan of je nog wel bent in het veld van de mogelijkheden waar je kiest te zijn?
Of de mogelijkheid waar je momenteel uitvoering aan geeft zich nog wel bevind in het veld waar je kiest te zijn?
Ben ik door (tijd en energie in deze mogelijkheid te investeren) in Harmoney?
Ben ik ' at Peace'?
Ben ik ' in Trouble'?

(-:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten