dinsdag 29 maart 2016

meta-vergelijking..... macht


Het is echt grappig, fascinerend en boeiend hoe inspiratie voor dit blog me toe waait (en hoe mooi het allemaal past in de meta-vergelijking!)

Gisterenmiddag las ik een stukje in een boek dat ik eerder heb gelezen van Neale Donald Walch; gelukkiger dan God.... in het Nederlands. Daarin gaat hij in op de relatie zoals hij die ziet tussen de inzichten uit de serie 'Conversaties met God' en ideeën over de Wet van de Aantrekkingskracht.

Met nu in mijn achterhoofd de E= M(C-kwadraat) formule met de invulling:
Energie equals Masse times Consciousness-squared
(en zijn praktische toepassing in sociaal-emotionele ontwikkelingen)
kregen diverse alinea's een geheel andere lading en kon ik sommige regels, met een grote glimlach, zo overnemen in mijn boekje met aantekeningen van gedachtenflarden. (Plagiaat! :-) )

Een van de mooiste vond ik de zinnen waarin over 'eigenmachtigheid' werd gesproken (als term voor de invloed die je zelf hebt)  en over de 'hogere macht' (God, is de term die Neale Donald Walsh  graag gebruikt) en hoe daar een heel direct samenwerkingsverband tussen bestaat (altijd, of jij dat nou bewust weet of niet).

Macht? Twee soorten macht die zich direct tot elkaar verhouden? Hmmmmmmm......:

Energie equals Masse times Consciousness-squared is in correct wiskundig Nederlands:

"Energie is Massa maal Bewustzijn-tot-de-tweede-macht."
In de internationale formule staat dat tweetje altijd hoger. Het is dus het symbool van wiskundige 'macht' in dit geval de 2e.


Dat beschrijft meteen de relatie: het (zelf-)bewustzijn vermenigvuldigt met het het (zelf-)bewustzijn.

Nog veel meer andere mooie, geweldig mooi passende gedachten borrelden op.
Dus........
Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten