zondag 27 maart 2016

meta-vergelijking....de oorsprong


Gisteren ontving ik zoveel mooie inspiratie... fantastisch... het ging maar door.
Hoe kan ik daarvan delen op een manier die licht, luchtig en simpel te bevatten is?

Ik begin maar met het idee dat me uit bed deed springen vanmorgen, want, de impuls van ' in actie springen' om een hele mooie mogelijkheid uit te gaan voeren, is waar de cirkel eindigt ( en een nieuwe cyclus (dus) weer begint.)

Voor 'denkers' op vele gebieden ( religieus, spiritueel, filosofisch, wetenschappelijk) is er een basisvraag waar nogal wat vragen van afgeleid zijn:
"Wat is de oorsprong van het leven?"

Daarvan worden dan afgeleid:
  • hoe kan ik het mysterieuze ontstaan en de ontwikkeling van het leven begrijpen
  • hoe kan ik die inzichten benutten om het leven zo goed mogelijk praktisch vorm te geven

De oorsprong van de ontwikkeling van het leven wordt dan doorgaans gelokaliseerd als een punt in het verleden: de oerknal, het scheppingsverhaal.......

Vanmorgen spring ik uit bed na de observatie dat al mijn inspiratie van gisteren samenvalt in het woord oorsprong.
Waarbij ' een oorsprong maken' bijzonder goed mijn methode beschrijft om te groeien in je Z11- bewustzijn op een manier die recht doet aan alle betrokkenen en Universele Principes. 

Als je weet hoe je een oorsprong kunt maken, dan kun je oorspronkelijk zijn: levend brengend, je eco-systeem voedend ( en helend) met waarden die passen bij jouw unieke Z11 expressie van sin x = 1.

Een wezenlijke oorsprong kan je heel soms overkomen zonder dat je er wat aan gedaan hebt. Je was kennelijk de juiste persoon op de juiste plek onder de juiste omstandigheden om dit fenomeen waar te nemen. (Bijna dood ervaringen, de geboorte van een kind, een 'spontane' mystieke ervaring bijvoorbeeld, tot over je oren verliefd worden.......).

In mijn ervaring is het mogelijk om bewust een oorsprong maken. Actief en bewust aan de bron te staan van een oorsprong, een levendbrengend 'nieuw' begin, in de non-fysieke zin.

Een oorsprong is een mentale sprong, die begint bij het 'ontstaan'....... iets wat in spirituele en psychologische krijgen vaak aangeduid wordt met onthechting van alle materie. 
Je lijf, je spullen, je meningen en andere mensen. Iets wat voor de meeste mensen een vreemd concept en een praktisch zeer lastige opgave is die doorgaans met een diep existentiële verontwaardiging gepaard gaat omdat je juist zo blij bent met de materiële kant van het leven, wat dan weer een bron van zorgen wordt: kan ik dan niet gelukkiger zijn als ik me verbonden voel met de materiële kant van mijn wereld?
Maar neem het heel letterlijk!
Een fysieke sprong kun je begrijpen als ont-staan. Niet staan. Even geen contact hebben met de grond, de massa van de aarde.
Zwaartekracht, een Universeel Principe dat geldig is op deze wereld, brengt je wel weer terug.

Een val is ook ont-staan. Even zweef je. Even heb je geen contact met de grond. Zwaartekracht brengt je wel weer terug. Dat doet vaak pijn. Als het geen fysieke wonden oplevert, dan krijgt je ego hier toch meestal wel een klein deukje van. Vooral als de val het geval is van ' onoplettendheid' . De hele procedure van afzet, los zijn en landen niet zo gecoordineerd en elegant verloopt als een sprong, waar een bewuste keuze aan ten grondslag ligt.

Bij een mentale sprong, een meta-fysische sprong, een oorsprong in het licht van dit blog stukje dus, verbreek je even bewust het contact met de massa van je meta-fysische wereld, de massa van de wereld van de energie. Je ' zet je' er heel kort ' even 'van af'. Niet om nooit meer terug te keren. Niet als een tegen-afhankelijke daad voortkomend uit verzet tegen de massa.
Nee, om ruimte te scheppen en meer (keuze-)vrijheid te ervaren in het uitdrukking geven aan je unieke sin x = 1 expressie van het leven.

Wordt direct vervolgd.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten